Vem är jag?

 

Detta inlägg ska bli en presentation för nyfikna främlingar.

 

 

Vem är jag och var finns jag?


Jag heter Christina och kommer från lilla Lönneberga. Just nu bor jag i London för att ta hand om två engelska barn. Jag trivs förträffligt här och London-livet är helt underbart!! Speciellt underbart är det att shoppa. Men Sverige kan aldrig ersättas i mitt hjärta och nu känner jag att jag längtar efter att komma hem igen... I höst kommer jag dyka upp i Stockholm för att slå rot - åtminstone några år framåt.

 

 

Mitt liv och mina intressen


Jag läste en naturvetenskaplig linje i skolan och planerade först att bli landskapsarkitekt. Denna dröm är inte helt och hållet slopad trots att jag styrt mina steg åt ett helt annat håll. Intresset för design är stort och brinnande och likaså intresset för skönhet i olika form, det kan vara trädgårdar eller vackra kläder. Kopplingen är tydlig :-)

 

Jag är estetisk in i märg och ben. Jag har så många intressen att jag knappt hinner underhålla dem. Allt går därför mer eller mindre i perioder, men musiken har i alla lägen stått högst på listan hittills (framför allt för att jag inte har haft chans att hålla på med de andra intressena på samma sätt). Säkert kommer modeintresset konkurrera ut musiken på topplatsen så snart jag har tagit mina första kliv in i den branschen. Men det återstår att se hur det blir med den saken...

 

Natur, djur, litteratur, poesi, konst, dans, kläder.... Nästan allting ligger mig varmt om hjärta, med ett litet obetydligt undantag; Sport intresserar mej inte direkt. Jag är noga med att hålla mej i form och går gärna till gymmet eller tar en springrunda i skogen, men någon fotbollstjej är jag inte och kommer aldrig bli. Jag är inte heller en av dem som sitter klistrade framför TV:n under OS. Jag har nog med intressen, så jag försöker medvetet undvika att tända en sådan glöd.

 

Jag roar mig gärna med att klinka piano och blåsa i flöjter av skilda slag. Jag roar mig ännu mer när jag skriver musik. Får jag någon gång chansen skulle jag gärna vilja utveckla musikaliteten mer och jag skulle också gärna vilja börja dansa på allvar.

 

På fritiden håller jag också på att skriva en bok. Men den är privat, så den ska ni inte försöka sätta tassarna på! *varning* ;-) Den är spännande, chockerande, gripande, leende, upprörande, rivande.. Den KLÖSER sig igenom ditt hjärta och tar sin boning där. Du skulle aldrig kunna glömma den. Men som sagt. Nej, den är privat! hehe

 

Det finns inget som jag tycker är så hemskt som att känna att man står stilla i utvecklingen. Jag vill vidare, vidare, vidare......... konstant.

 

 

 

Jag som person...


Jag är inte som någon annan. Det kan jag garantera. På gott och ont. ;-P


Jag har ärvt min mammas envishet, fantasi, pratglädje och heta temperament.
Jag har ärvt pappas sjuka humor, spontanitet, blyghet och äventyrslust.

Konstnärliga och musikintresserade är de båda, så vem som gett mig de estetiska generna kan jag inte svara på.


Vill ni veta något mer om mej är det bara att fråga! ;-)



stålle » 2010-04-12 | 23:45:57

den där boken du skriver blev jag nyfiken på....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar