Dag 12 på Makeupstudion - Skönhetsmakeup

 

Denna dag skulle vi ta med en bild till skolan och försöka kopiera den. Jag hade valt en bild med röda läppar och sotning.

 

Sotning har vi inte lärt oss än, så läraren sa att jag fick gissa mej fram. Det var iofs inte svårt alls, man ser ju ganska lätt vilka skuggor som är lagda! Det som var svårt är detsamma som alltid; att få dessa krut-torra skuggor att INTE se flammiga ut!!! :S Dessutom skulle vi måla perfekt mun.

 

Jag jobbade med C idag. Igen! Och det gillas, för vi har ruskigt kul ihop! :D Men jag ska nog sluta grymta sådär som jag gör ibland när något går fel, för hon får såna skrattanfall att tårarna rinner, = Förstör sminkningen! :P

 

 

Vi hade tidspress på 1 timma och som nybörjare är det LITE tid, när en fin helmakeup ska läggas med sotning och perfekt mun. :S Jag stressade som en huligan för att få till skuggorna! Lärarna tjatar och gnatar om hur viktigt det är att ta liiiite färg på penseln och vara innerligt mjuk på handen. Det tar ju år och dagar att få till en skugga på det viset. Jag har lust att bara slänga på hela paletten!

 

Nåja, jag fick en helhet färdig trots allt, även om jag ratade vissa moment pga. tidsbristen. Den perfekta munnen gjordes aldrig färdigt, med all pudring och alla lager. Skuggan kunde ha varit lite jämnare och brynen borde ha fyllts i! (Men bryn kan ta tid om man vill få dem fina och jag prioriterade den övriga sminkningen...)

 

Det blev långt ifrån perfekt, men absolut godkänt. *ger mej själv en klapp på axeln*

 

 

Det hade blivit bättre om jag fått 2 timmar på mej! ;) (En ursäkt som överhuvudtaget ej får/kan finnas i en stressig makeup-artists värld.)

 

C sminkade mej och gjorde en riktigt läcker undulat-makeup, med limegrön skimmerskugga och blodröda läppar. Kanske inte det mest smickrande för en ikke fotogenisk modell, men häftigt utan tvekan!

 

(Blixten gav mej dassig hudfärg :( )

elizabeth » 2010-08-27 | 23:08:46

gud vad fint du har sminkat mina ögon!!!!! ögonen är fina det är jag som inte är så snygg till ögonen:( tack för prickarretush, du är bra på det- jag noll i det;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar