Dag 6 på Makeupstudion

 

Idag hade vi noppning och målning av ögonbryn. Något som jag tycker är jätteroligt! :D Jag går ofta och synar människors ögonbryn. Formen är väldigt viktig för att ögonen ska komma till sin rätt. Ögon utan fina ögonbryn är som ett foto med ful ram.

 

Vi började med den svåraste metoden, som går ut på att man ska fylla i ögonbrynen med små, tunna streck som ska se ut som riktigt hår.

Vi skulle alltså först noppa och sedan, med färg, fylla i små strån tills hela formen var perfekt. Men det är ju inte meningen att det ska se ifyllt ut, så om ni inte ser det är det jättebra :D Det ska se ut som naturligt hår.

 

Hur man ska forma dem är ju också lite en smaksak. Jag höll inte helt med min lärare i hur jag tycker bryn ska formas, men gjorde förstås som hon sa :)

 

Läraren gjorde brynet på ena sida och så fick jag försöka härma på andra. Läraren gjorde vänstra och jag det högra (sett från er!).

Synd att tjejen tittar ner. Det såg bättre ut när hon tittade upp...


Jag fick mycket bra kritik på detta. "Nu har du satt ribban högt. Jag kommer ha höga krav på dej nästa gång du gör bryn!" Sa läraren. Modellen tyckte mitt bryn blev snyggare än lärarens :P *fniss* Men så lade jag ju också ner mer tid på det...

 

Hon som gjorde mina bryn lyckades också väldigt bra!! Jätteduktig och trevlig tjej.

 

Här är en av de andra tjejernas bryn, som jag också tyckte blev snygga. (Tog inte kort på resten..)

 

På måndag är första lektionen med modeller utifrån. Då ska vi också ha praktiskt prov på skönhetsmakeup *nervös*...........

Anonym » 2010-08-16 | 16:22:54
URL: http://livetparanchen.blogg.se/

Du får gärna träna på mina vildvuxna stackars bryn, jag vägrar att gör det själv efter jag tycker att det gör så sjukt ont. Brukar gå på salong och göra det men om du vill träna på nån så... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar