Dag 5 på Makeupstudion

 

hehehe... Tycker ni jag bloggar för mycket? ;) Tänkte nog det. Sorry, men det är mitt sätt att bearbeta och memorera allt jag lär mej. Ni får läsa det som intresserar er och hoppa över tråkig gojja.

 

Idag har vi repeterat och lärt oss nya skuggor. Här står vår snygga lärare och demar på en i klassen. (Så börjar vi alltid morgonen. Först teori och genomgång av nya moment, sedan demonstrering av läraren och sedan börjar vi själva sminka.)

 

 

Än så länge har vi inga modeller att sminka. Vi sminkar bara varandra i klassen.

 

Här har jag sminkat en i klassen på halva ansiktet.

 

Jag har lagt: Bas, neutralisering runt ögonen, fransmarkering med blöt ögonskugga, suddad droppskugga, suddad fransskugga och mascara.

 

Men jag hade så bråttom mot slutet, så ögonskuggorna och mascaran blev nästan ett hafsverk. :P (Vi hade samtal med läraren och jag pratade ganska länge. *host*) Rätt färg på basen lyckades jag iaf blanda till. (Man går EJ efter ansiktsfärgen utan hals och kropp)

 

Hehe.... skulle sett bättre ut med en hel skuggning på ögonlocket. Det ser tomt och märkligt ut när all färg ligger under... hm..


waddap » 2010-08-14 | 00:04:45

ey, pst...bruden till vänster på första bilden är ju tajt. Singel?

Johan » 2010-08-15 | 01:29:54

Utmärkt fråga waddap! Lingy, du får skriva kvinnornas civilstatus inom parantes under varje bild.

Christa » 2010-08-15 | 13:22:16

hahahahaha... LOL. Jo, jag får väl göra det. Om jag törs fråga dem.. host


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar