Dag 9 på Makeupstudion

 

Det går minsann fort framåt. Nu börjar det redan planeras in en massa praktiker. :O Och vi som precis startade utbildningen!! Hur ska det gå? hehe..

 

Idag lärde vi oss att göra "perfekt mun". Det är sjukt svårt att få det perfekt, eftersom man inte har något bra stöd när man ritar i någons ansikte! :S

 

Här är min perfekta mun, som jag gjorde på en klasskompis. Kortet gör henne faktiskt inte rättvisa (man ser alltid sämre ut när man tar direkt framifrån). Hon passade helt PERFEKT i röda läppar!!!! Såg ut som snövit.


(Ingen annan sminkning, utom bas, är gjord)

 

Är jag nöjd?

 

Jag lyckades inte få till knivskarpa konturer (man kan se det på nedre kant) och det måste jag öva på, men jo! Jag är ändå nöjd. Det är ju trots allt första gången... :)

 

Jag ska väl akta mej för att ha för höga krav på mej själv, för då åker sminkväskan i väggen. hehe.. ;) Jag har hett humör.

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar