Kallsnack

 

Jag måste börja fundera över när jag ska göra mina studiebesök. Förhoppningsvis får jag komma till någon teater och helst också hos nån/några modefotografer. Jag ska bara ta mej i kragen och våga ringa och fråga. SPÄNNANDE!!!

 

 

Jag har också fått in en hel del förfrågningar från människor som vill sitta modell. KUL!! :) Och så har jag hittat min manliga catwalkmodell. Snygga Johan, som har ett ansikte jag gillar! ;)

 

Min första modell behövs den 23 Aug, måndag ca. kl. 10.

 

Om någon av er läsare vill komma och sitta modell, hör bara av er till min email: [email protected] (Bifoga ansiktsbild!)

 

 


 

Mitt läsarantal har nästan fördubblats sedan jag började skolan!!! YEEEEEEEEHAAAA... Vänta ni bara!!!!! Det kommer snart fler av er.... ;)

 

Känner att jag har många förväntansfulla ögon på mej. Det gör mej nervös. Vad händer om jag totalt misslyckas i denna bransch då?? :P Då gör jag er besvikna.. snyft snyft.. hehehe

 

(Jag 14 år)

 

Idag påminde läraren oss om hur viktigt det var att ha en realistisk plan för sin framtida karriär. Tänka ut var man vill komma och hur man kommer dit.

 

Jag vet ju utan tvekan att det är inom modebranschen jag vill jobba. Men jag vet också att jag inte kommer kunna komma dit direkt efter utbildningen, som jag vill. Jag har höga ambitioner och siktar högt och nöjer mej inte gärna med mindre... Därför blir jag lätt besviken på mej själv om inte allt går som jag vill, så jag måste alltid tänka på att förbereda mej på motgångar och vara realistisk i mina planer.

 

Eftersom jag inte har råd att gå hårstylistutbildningen i samband med, eller direkt efter, makeup-utbildningen kommer jag troligtvis INTE få något riktigt jobb efter denna utbildning. Jag räknar alltså med ungefär ytterligare ett år innan jag kan komma ut i sminkbranschen ORDENTLIGT. På vägen dit ska jag förstås göra så mycket makeup-jobb jag kan, tills jag har hårkunskaperna också! (Det krävs nämligen oftast att man har båda delarna)

 

Men så är det. Steg för steg... Man måste förstå att det inte går att trolla sig till en toppkarriär. Hobby, extraknäck, heltid.. Whatever! Jag tänker ge allt och se var jag hamnar!!!

 

 

Anonym » 2010-08-13 | 15:55:48

Du liknade Britney Spears :D

Christa Ajris » 2010-08-13 | 15:58:00

Milda makaroner.. heh... Ska man ta det som en komplimang lr inte? ;P Men njää.. det gör jag egentligen inte. Ser kanske bara ut så på denna bild :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar