Saker att tänka på i denna bransch

 

Fick en kommentar från en fotograf jag kontaktade.

 

Han: "Du, får jag ge dej ett tips... Säg inte att du är ny i branschen utan säg bara att du är bäst! Annars kommer du ingenstans."

Jag: "eh.. ja juste. Okej, vi säger väl så då. Jag är bäst!!"

Han: "Så brukar jag göra, det är därför jag får så många jobb!"

 

 

Han hade absolut helt rätt!! Men jag säger så här:

 

MIN TALANG ATT SMINKA ÄR STÖRRE ÄN MIN TALANG ATT LJUGA!



Men ändå så bestämmer jag mej för att försöka ta till mig hans råd och kaxa upp mig ytterligare ett snäpp. Inte för att jag gillar det, men för att jag älskar mitt jobb!!

 

Jag får INTE på några villkor halka efter eller mista chanser pga. min blyghet. Den som ger sig in i leken får leken tåla! Jag kan armbåga mej fram om det är vad ni vill och ber om! ;) ;) (Nä.. alltså, en självhävdande och hänsynslös människa tänker jag aldrig bli. Men ni förstår kanske vad jag menar...)

 


Elizabeth » 2010-08-29 | 22:28:27

Man måste känna så, som han sa för att höja självförtroendet. det hjälper att få jobb, kan säga av egen erfarenhet;) SÅ KLART MÅSTE man kunna sitt jobb för att känna så med!annars blir det bara tom prat som ingen vill höra, och man blir av med jobbet snart. Lycka till, du kommer att lyckas med allt du vill ha! du är ung, söt och har massa talanger!

Maddiiieek (ÖREBROS STÖRSTA BLOGGERSKA) » 2010-08-29 | 23:16:50
URL: http://maddiiieek.blogg.se/

Ordninggjord och fin av min personliga stylist.

Kolla gärna bloggen och var med och tävla om olika produkter från företag som jag samarbetar med.

Fin blogg föresten :) kram!

Christa » 2010-08-31 | 06:45:43

Elizabeth: Ja precis!! Sant. Tack vännen!!! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar