Historia

Jag vet inte om ni är lika historieintresserade som jag... men är det helt galet om jag lägger upp några museibilder här, trots att det inte tillhör bloggens nisch? :S

 

Först ska ni varnas: Dessa bilder är tagna GENOM glas, med en kass och trasig kamera och av en dålig fotograf ;)


 

Jag har nämligen strövat runt på olika museer idag (i förrgår. Detta inlägg har lagts in i efterhand). Favoritområdet var naturligtvis den Egyptiska arkeologin.

 

Bilden under är på Egyptens drottning Kleopatras mumie.

 

Och så måste barnmodet på 1700-talet dokumenteras!! Den första klänningen (den vita) är otroligt söt!! Man skulle nästan modernisera designen lite och skapa såna sommarklänningar i nutid.

 

Här är en av de första "riktiga" dockorna som tillverkades (i Frankrike). Tror det var i början av 1600-talet.

Och dockorna blev mer och mer verkliga... och vackrare och vackrare.... he he.. :P (not)

L I N N » 2010-07-05 | 11:23:40
URL: http://linnilssons.blogg.se/

Hejsan! Söt blogg!

Kika gärna in på min :)

eMALj » 2010-07-05 | 14:13:41
URL: http://emalj.blogspot.com/

Vilka läskiga dockor. Gah!

L I N N » 2010-07-05 | 14:49:17
URL: http://linnilssons.blogg.se/

Sv: Haha okej ska ändra ;) Tack så mycket!

Rosie » 2010-07-05 | 23:10:16

Jätteintressant! Mode genom historien är ju grymt kul! (eftersom jag älskar historia :P)



Det sägs att mode kommer tillbaka också, kan du inte visa bilder på det? Bild från 70-talet på moderna kläder och sen att det kommit tillbaka t.e.x på 90-talet (så kan man också se variationerna)



Kram!

Christa Ajris » 2010-07-06 | 10:39:00

Rosie:



Det ska jag göra :) Ett sådant inlägg kommer. Historia ÄR jätteintressant!! Verkligen :D



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar