Hur tvättar du ditt hår?

Saker att tänka på när du tvättar håret

 

Stressa dig inte igenom hårtvättningen. Det är viktigt att varje steg görs ordentligt.

 

 

Välj rätt schampo och balsam. Har du råd så bör du satsa på produkter frisörerna säljer. Schampo och Balsam i samma serie är också viktigt, eftersom de kompletterar varandra.

 

Blöt håret ordentligt. Fördela schampot i hela håret och massera in det. Massera hårbotten ordentligt så ökar du blodcirkulationen - vilket på lång sikt ger dej ett friskare hår! Skölj ur schampot ORDENTLIGT.

 

Applicera balsamet, men EJ i hårbotten! Det gör ditt hår tyngre och fetare. Börja i nacken och stryk ut det i topparna. Låt verka i några minuter.

 

Skölj ur noga. Avsluta gärna med en omgång kallt vatten!! Det får hårstråna att sluta sig och ger lite extra lyster. (Jag gör nästan alltid detta och märker stor skillnad mot när jag inte gör det!)

 

Handdukstorka inte ditt hår! Krama bara försiktigt ur det och låt det lufttorka. För att få lite volym: Vänd huvudet upp och ner, dra fingrarna lätt igenom håret och skaka det bakåt.

 

Kamma inte förrän håret är torrt, men i nödfall kan en bredtandad kam användas på blött hår. Om du ska föna (undvik!) så måste värmeskyddande produkter användas.

Sara » 2010-07-01 | 16:02:15
URL: http://jagmigochmittliv.blogg.se/

Bra tips! Dock vill jag säga att jag oftast kammar mitt hår när jag sköljer ur balsamet, vilket gör mitt hår mer lättarbetat och luftigare. Fick det som tips av en frisör.

Christa Ajris » 2010-07-01 | 16:50:50

Aha!! Vad bra med fler tips!! tack :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar