Jag kan tvätta!

Tänkte att det kanske skulle vara kul att jag skrev lite mer personliga inlägg ibland. Så jag ska börja med dagens pinsamhet! (något överdrivet ;))

 

Tvättmaskinen i huset har dött. Irriterande förresten hur gammalt och omodernt allting är i England. Det är helt otroligt!! Husen är gamla, vattensystemen är gamla, gas och elverken är gamla. M.m.

 

Ibland fungerar inte varmvattnet, ibland fungerar inte elementen, ibland fungerar inte diskmaskinen.

 

Hur som helst... Så jag var tvungen att stoppa all tvätt i bilen och börja rejsa runt på londons vägar för att hitta ett Tvätteri. Det tog tid och som vanligt är inte trafiken den enklaste. Man är lycklig om man kommer helskinnad fram.

 

Så började pinsamheterna. Jag har ALDRIG tvättat på ett sådant ställe förut.

Det fanns tvättmaskiner överallt. Torktumlare och andra märkligheter. Allt snurrade och allt såg likadant ut. Jag hade ingen aning om vad som var vad.
"Hallå!" Sa ägaren och gav mej en nick, fortsatte sedan med sitt.

 

Jag skyndade mej fram till en tvättmaskin och låtsades som om jag visste vad jag höll på med. Fumlade lite med tvättmedlet och tappade ut lite kläder på golvet.

"Jag vill inte vara oförskämd eller så, men behöver du hjälp?" Undrade en snäll rullstolsbunden 98-åring. Hon hade stenkoll.

"Ja tack, jag har ingen aning om vad jag gör." Svarade jag med ett skevt leende. Insåg också att jag inte kunde använda mitt tvättmedel eftersom jag glömt den lilla runda mätkoppen hemma. Så jag var tvungen att fråga ägaren om en sådan:

"Alltså.. jag vet inte hur jag ska stoppa i tvättmedlet för att jag har glömt... hm.. jag har glömt.." Jag kunde inte komma på vad saken hette. (Vet fortfarande inte.) Försökte förklara.
"Den runda saken.. den där som man häller i.."

Tack och lov förstod han efter ett tag och gav mej en sådan. Men då visste jag inte vilket av alla möjliga tre hål som jag skulle hälla i. Ägaren flinade:

"Är det första gången du tvättar?"
"Nja, alltså.... Nej. Men...." Han såg road ut.

 

Sådär. Nu har jag blivit officiellt känd som blondin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar