Mundiarée (usch vilket ord!)

Det gäller att hålla tungan rätt i mun när man blir arg och ska ryta till. Jag har en förmåga att spotta ut ord i alla möjliga färger och former (dock endast när jag blir arg). Danska, engelska, svenska och troligtvis en smula franska, tyska och spanska också.

 

Det är fruktansvärt irriterande när man i upprört tillstånd ska förklara något invecklad och upptäcker att man inte kan hålla tungan rätt i mun. Det tar liksom bort allvaret i det man säger och får bara åhörarna att skratta.

 

Detta hände mej idag.

 

Jag skulle förklara för min "son" varför han inte fick kväva sin syster i en säck och sedan hoppa på henne. Utskällningen kom ut i form av en sorts danska, eller något liknande. Åtminstone var den tillräckligt främmande för att få barnen att tro att jag ville distrahera deras bråk genom att leka trollkarl. *mutter*

 

Men så kan man ju iofs också göra om man vill... En av mina au pair-vänner pratar konstant på Italienska, vare sig den hon pratar med förstår eller inte. Hon gör som norrmännen, när de ska skruva i en glödlampa - hon försöker snurra runt huset istället för glödlampan!

 

Nog med onödigt babbel för idag.

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar