Dagens fotografi

Dagens bild är naturligtvis en Cleopatra-konstellation.


Guldglammig look, graciösa moves, en gudaktig fjärrblick och ett starkt målmedvetet uttryck. Så fotar man en egyptisk drottning! :)

 

 

Bildanalys-snack


Hela bilden är så underbart guldig. Jag älskar guld och är tråkigt svag för matchande färger och syskon-nyanser. Behöver kanske lära mej att se charmen i fula kontraster också som t.ex. rött och orange. Vissa kända konstnärer (jag kallar stylister och makeup-artister för konstnärer) älskar ju att göra fula konstellationer! (T.ex. ta bort ögonbryn, måla ögonfransarna vita, kleta lera i håret, måla små blå fisk-pussmunnar och blanda alla möjliga färger på galna vis.) Och visst finns det också något vackert i en stilful fulhet?


Nej, det jag skulle skriva var att jag tycker ögonen är bra gjorda på denna bild, men ögonbrynen är lite oharmoniskt mejslade. Om man ska vara kinkig då...



Nu ska jag försöka sluta analysera :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar