Kost/tränings-freak

Nyss hemkommen från en stund i solen och ett stenhårt träningspass. Sitter och äter glass. Det har jag förtjänat ;P

 

Armarna börjar se lagom muskulösa ut nu, men magen har fortfarande inte rutor. :/ Antagligen för mycket fettlager ovanpå, hm...

 

Så fort sommaren kommer blir jag alltid mer ordentlig när det gäller kost och träning. Nu är t.ex. godis inte längre så välkommet i mitt liv. Choklad är annars något jag anser människor behöver för att överleva. <3

 

Är rädd att mitt kropps-snack stör nån av mina läsare. I så fall, säg till! Jag är ett ganska överdrivet kost/tränings-freak ibland. Periodvis.

 

Jag tycker inte det spelar någon roll hur andra människor ser ut, om de är stora eller små, tränade eller otränade. Det viktigaste är bara att alla trivs med sig själva så som de är. Men själv gillar jag att utmana mej själv till olika saker. Däribland att försöka skapa den "perfekta" kroppen. Det är liksom någon slags tävlan med mej själv, som får mej på friskt humör :)

 

 

Åsikten om den perfekta kroppen ser lite olika ut varje år :P Det beror lite på humör och omständighet. När jag har pojkvän så satsar jag alltid på att ha lite mer kurvig kropp. När jag är singel föredrar jag en smalare, rakare kropp. Varför en så konstiga regler? Jo, för att.. om jag har nån så vill jag vara mjuk och go att krama ;) Annars tycker jag att kläder sitter bäst på mej när jag har en tunnare kropp.

 

Förra sommaren ville jag vara lite rundare. Denna sommar vill jag vara mer åt det smalare hållet. Kul med omväxling ;)

 

Satt förresten o pillade lite med mitt nyårsfoto (ovan) i photoshop. Bakgrunden passade ju inte riktigt, hehe..


marie :: pixelhoe :: blivande MUA » 2010-05-21 | 20:22:16
URL: http://pixelhoe.blogg.se/

Skoj! I vilken stad? :)



Jo, är väl medveten om det.. var lite ironi i den meningen då dom flesta hävdar att man ska utbilda sig för att få jobb, när det går åt skogen lika gärna efter utbildningar ;)

marie :: pixelhoe :: blivande MUA » 2010-05-22 | 10:28:18
URL: http://pixelhoe.blogg.se/

Precis, valde Borlänge för att det var närmast Sundsvall :) Jätte nöjd med utbildningen! Veckorna går dock alldeles för fort, på måndag går i in i V.7 och det känns som vi började nyss. Intensivt men kul :D Borlänge som stad däremot går att diskutera :p märker att dalarna inte är något för mig :)



Ja ingenting kommer ju gratis i livet, man får kämpa för det mesta, inklusive jobb :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar