Makeup-artist

Förlåt att jag bara sitter här och spyr ut inlägg idag. Jag ska snart åka iväg! Men jag hittade en till intressant artikel.

 

En tjej som blivit utbildad makeup-artist på Makeupstudion (min skola alltså). Hon berättar lite om yrket. Känner att sista frågan passade bra åt mej.

 

"Vad tycker du folk ska tänka på som vill bli makeup-artister?


- Det är jätteroligt men det tar tid att lära sig och det är mycket svårare och tuffare än vad många tror! Man måste ge 110% och brinna för att sminka, annars är det inte värt den tid och de pengarna på utbildningen. Det är svårt att jobba som makeupartist på heltid och leva på det, men skapar man ett bra kontaktnät så kan man komma riktigt långt!"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar