Träning - en viktig del i livet

Hemkommen efter ett gympass och en promenad. Nu är det dags för plugg och sedan finmiddag med engelska familjen.

 

 

Idag blev det ett stenhårt pass. Varje gång jag kör magpassen kan jag knappt andas efteråt. Underbar känsla!! Då vet man att man tränat ordentligt.

 

Jag försöker fokusera på att träna skulderbladens muskler nu. Jag kom nämligen på att då dras axlarna bak --> SNYGGARE HÅLLNING. Eller? Så borde det ju fungera.

 

Jag är ingen träningsexpert. Men jag gillar det!! Det är otroligt uppfriskande att träna. Jag blir alltid på så gott humör, känner mej stark och fräsch (nå, inte direkt EFTERÅT men.. hehe). Hade jag funnits i manlig version så hade jag säkerligen varit bodybuilder :P

 

Men de flesta tycker väl jag ser så tanig ut så de inte kan förstå att jag har några muskler alls. Visserligen tränar jag inte så ofta numer. Men ändå... grrr.. frustrerande.

 

(2 år gammalt kort. Kom vid denna tid på att jag nog borde lägga lite mer krut på benmusklerna.. hehee....)

 

Ni borde nästan få se vilken skillnad det blev när jag bestämde mej för att träna upp benen.

Är det bara jag som ser vilken galen skillnad det är?? (Iofs var jag också VÄLDIGT smal på första fotot. Ser helt sjuk ut. Men det var jag väl också..)

 

 

Men som sagt. Nu är det dags att fixa till ryggen!! KUL :D

 

Glömmer inte den där gången för ett tag sedan då två kvinnor skulle använda magträningsmaskinen efter mej. Kunde inte rubba den. (Iofs va de i medelåldern. Så det säger ju inte så mycke, hehehe). Så sa den ena till den andra: "Det är tjejen där som har använt den innan." Den andra tittade bort mot mej och utbrister: "Den lilla!???". Sen kom hon fram och bad så mycket om ursäkt för sitt sista uttalande. *fniss*

 

Nej, jag vet att de många killar inte tycker det är speciellt attraktiv med muskulösa tjejer! Men det spelar ingen roll. Jag tänker längre än så när det gäller min kropp. Den ska hålla ända tills jag är 50. Därför tränar jag :) Man mår bra av det.

 

Jag skulle faktiskt vilja jobba med kost och hälsa också... *funderar* Det skulle vara kul! Tipsa andra hur de ska träna upp sina kroppar. Det brukar jag iofs göra ändå ;-)

"Bullen Smällfet" » 2010-05-16 | 00:31:55

Att få bättre hållning genom att undvika stretching är ingen bra idé tro mig(!)



Vill du få bättre hållning finns en oslagbar övning: Håll i en vikt (bra med cirkelformat vikt och rekommenderar c:a 7 kilo) med båda händerna vertikalt framför kroppen och höj vikten med nästan helt raka armar uppåt och tills du har den över huvudet och inte kommer längre. Och sakta tillbaka med nästan helt raka armar. Kör 10-15 upprepningar x 3 serier. Kommer att ge snabba resultat. Och strecha efteråt!

Mvh Bullen Smällfet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar