40 flådda djur = 1 pälskappa

 

Jag stormade en pälsbutik på Östermalmsgatan idag. *tumme upp* :)

 

Alltså... nä, jag gick lugnt in och försökte se mildare ut än jag kände mej.

"De här pälsarna, var kommer de ifrån?" Frågade jag rakt på sak.

"Ja... lite varstans... Hur så?" Butikschefen blev förstås misstänksam direkt.

"Jag jobbar för djurens rättigheter." Ljög jag med högburet huvud. Jag ville att han skulle ta mig seriöst.

"Mm.. förstår det." Svarade han surmulet. "Mjaa.... jag köper ju pälsarna från ett Svenskt företag. Och så gör jag en del själv." Sa han försiktigt och strök händerna över sitt tjocka, vita förkläde. Jag känner igen detta, tänkte jag. Jag känner igen det där förklädet i skräckfilmen Hostel. SLAKTARE!!

"Ja jo.. Men vilka länder importeras pälsarna ifrån?"

"Ja, det mesta är ju från Kina." Svarade han motvilligt.

"Vet du vilka rättigheter djuren har i Kina?"

"Hur ska jag veta det? Jag har aldrig varit där."

"De har inga. INGA rättigheter!"

"Nehe..."

"Och du stödjer Kinas djurtortyr?"

"Mja.. Det är ju upp till dem hur de vill leva..."

 

Kan ni tänka er att det, till och med i vårt land, finns människor som resonerar så här!! :O Totalt iskalla hjärtan.

 

 

Jag ska återkomma till butiken när jag har lite myndigheter bakom mej...

Pepsi » 2010-11-19 | 09:38:53

Jag vet :/ Jag har massor av sådana människor runt mig varje dag och de flesta finns på mitt jobb :( Så jag är rätt van, vilket inte betyder att jag inte reagerar på deras kyla. Det är så hemskt för de s****r rätt upp och ner i saker och ting som djurens rätt och människors psykiska välmående och kommer undan med det :( Nu vet jag att det finns människor som mår så dåligt psykiskt och har så många egna problem i livet att de inte har kraft att orka sätta sig in i olika saker, men det är inte de människorna jag pratar om utan de människor som har kraft att orka bry sig, orka sätta sig in i saker och ting men rent ut sagt s****r i det och därför kommer undan med det. Det är rent fruktansvärt :(

Mikaeljessica » 2011-03-24 | 09:16:12
URL: http://mikaeljessica.bloglyric.com

I like the site. Shame about the problems with the guestbook.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar