Dagens modebild

 

Äntligen hemma. Efter en lång dag med sminkning för svt, sedan en snabb sväng till skolan o göra ett prov på 1,5 h. Sedan bort till Solna för att öva på trendsminkning.

 

Jag sitter och funderar och klurar.... måste skriva av mina tankar!

 

Ni tycker väl jag tjatar och klagar. :P Men jag vet allvarligt talat inte hur jag ska hinna detta. Jag måste planera noga nu så allt klaffar. Ta vara på varje sekund.

 

Om jag försöker hinna skriva delrapporten ikväll och handlingsplanen så mycket jag kan... och så leta upp kläder och smycken för fotograferingen imorgon.. och fixa nått käk så jag orkar med dagen imorgon. Eller nej, det orkar jag inte fixa. Jag gör som jag har gjort den sista veckan; lever på ett mål om dagen (när jag kommer hem om kvällen).

 

Imorgon efter skolan ska jag skynda mej ut på stan för att hitta några passande smycken till min skönhetssminkning på lördag. Jag måste också köpa lösfransar...

 

Det måste gå FORT, för sedan runt 3 ska jag möta upp kvällens modell på T-centralen. Vi ska skynda oss hem till henne för en helstyling från topp till tå. Jag ska fixa smink, hår och kläder. någon timma senare dyker fotografen upp och då ska vi vara redo. Det kommer garanterat ta största delen av kvällen. När jag kommer hem måste jag hinna skicka in delrapporten och göra färdigt handlingsplanen och skicka in. Sen ska jag sätta mej och planera inför morgondagen, skriva arbetsbeskrivning och göra sminkkort.

 

På lördag måste jag upp 6. Och samtidigt måste jag hinna sova ordentligt på natten, eftersom vi i klassen ska bli fotade också (= JAG FÅR INTE SE SLITEN UT!). Helst ska jag sova mer än vanligt denna natt, för att ta igen hela resten av veckans sömnbrist. Men det kan jag ju se i stjärnorna efter...

 

Kl 8 måste alla vara redo i skolan och börja sminka. Kl. 10 är första fotograferingen och jag tror det ska bli skönhetssminkningen först. Sedan 80 min att göra smink och hår och fota trendsminkningen kl. 12. Sedan ska jag sminka mej sj och bli fotad kl. 2. Efter det är det snabba ryck till en annan fotografering. Som sagt.. tid till att äta kan jag ju glömma. Det ska bli en fantasiplåtning utomhus, så vitt jag vet. Planering är ännu inte gjord. Med andra ord måste jag planera innan lördagen.. hm.. när ska jag hinna det.

 

På söndag ska jag ju sova. Nej juste, jag ska ut o jobba hela dagen. YES!!!!! VAD JAG KÄNNER MEJ TAGGAD.


Sömn- och matbrist bryr jag mej inte så mycket om. Det jag inte gillar är att jag ser så hemsk ut när jag inte får sova ordentligt. *sur*

 

Nu orkar jag inte skriva mer. Men det lättade lite på trycket att få reda ut vad som ska hinnas. :)

 

 

P » 2010-10-08 | 14:35:25

Å kära nån, du skulle behöva en assistent!!

Hade jag bott i närheten hade jag nog erbjudit mig. Du kommer fixa detta, men hjälp vilket tempo...

Vill inte tjata men snälla slarva inte för mycket med basics bara, som mat och sömn, även om jag fattar att det e mycket nu.



Förresten, uuurläcker trendsminkning gjorde du! (tänker på en bild där du målade någons ögon i blå trendstuk)



Du är otroligt duktig helt enkelt



Kram!



/P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar