Dag 20 på Makeupstudion - snabbhet

 

Den modellen som skulle komma idag kom aldrig. Både jag och C stod utan modeller. Skit vad arg man blir när folk lovar att komma och sedan bara ligger och snarkar till sig en sovmorgon istället. Så dålig stil!!! Inte fattar de att man inte kan ringa in en ny hur fort som helst heller... IDIOTER.


Men jag fick låna en modell av en annan klasskamrat. En lite äldre kvinna som inte pratade svenska.

 


 

Idag skulle vi ha 15 min prov på snabbhet. Det är helt vansinnigt fort, när man arbetar så noga och hygieniskt som vi måste göra.

 

Jag tänkte göra reklam för polkagrisar. Men det kunde lika gärna ha varit en clown! :P Hahaha... VISST ÄR DET SKITSNYGGT!!? *harkel*

 

 

Eftersom jag bara hade 15 min var det bara att SLÄNGA på färgerna...!! Skulle denna mun ha blivit cool och effektfull måste man ha mer tid på sig (en perfekt mun tar i regel 15 min och då är det normalt bara enfärgat). Så det var ett riktigt dumt val. Jag skulle egentligen också ha matchat munnen med en cool röd ögonmakeup.

 

Detta var inte vad läraren sa till mej. Sminkningen gick igenom tullen ändå :) Men jag ser ju själv att det inte blev alltför vackert. Hahahaha... (Den vita färgen var dessutom extremt svår att pensla på. Jag tror jag tog fel produktsort... :S )

 

Nåja. En polkagrissminkning görs INTE på 15 min. Det har jag lärt mej nu!! *smile*

 


 

Efter snabbsminkningen fick vi lite längre tid på oss att göra en vanlig skönhetsmakeup.

 

Hon fick bara en mycket enkel variant i bruna toner och svagt läppglans. Hon ville inte ha mer...

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar