Dag 21 på Makeupstudion - Övning

 

Idag har vi först gått igenom naturlig makeup eller "daggfrisk makeup" som många kallar det. Det innebär att personen överhuvudtaget inte ska se sminkad ut.

 

Man lägger så svagt, så svagt att man inte ens kan se om man har något smink.

 

 

Typ det här! Och inte ens det!! :O Ännu mindre smink...

 


 

Sedan fick vi öva på sånt som vi tycker är svårt. Jag valde att öva på den klassiska makeup-utmaningen: Eyeliner med vinge och perfekt mun.

 

Det krävs perfekta linjer och perfekt symmetri på båda momenten. DET ÄR DÖDLIGT SVÅRT. Övning, övning, övning. Resultatet måste bli perfekt!! Våra lärare ger inte med sig i första taget...

 

 

(Förutom den perfekta munnen är bara en mycket svag naturlig makeup lagd.)

 

Jag gjorde en mun med lite mer konkav läpprundning (a la Marilyn Monroe), för att få en fylligare effekt.

 

 

Vad tycks? Jag gillade faktiskt resultatet, måste jag säga!!! Såna läppar vill jag också ha! :P

 

Man kan nästan säga att jag tjuvstartade på Marilyn Monroe-dagen (som är imorgon!)

 


 

Eyeliner med vinge. (i övrigt osminkad)


Eyelinern på hennes högra öga blev riktigt fin!!! Den vänstra inte lika fin :P (Så jag tog bara kort på det högra. Hehe) Symmetrin är det svåraste... suck...

 

Imorgon blir det som sagt Marilyn Monroe. Då är det samma moment som ska jobbas på; Röd mun och eyeliner med vinge!

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar