Dag 22 på Makeupstudion - 50-tal

 

Idag stod 50-talet på schemat. Då är naturligtvis Marilyn Monroe i focus. Vi fick göra en typisk 50-tals sminkning i hennes stil.

 

 

Röda läppar, med konkav form, bred eyeliner och vinge, lösögonfransar och tecknade bryn stod på schemat. Alltså alla de svåra momenten samlade på en dag! :O

 

Jag hade en mycket trevlig finlandssvensk modell idag. Hon hade aldrig i sitt liv noppat sina bryn, så vi fick börja med att städa upp där! :D KUL!!

 

Egentligen är inte detta rätt ögonbrynsform för 50-talet, men eftersom modellen ska kunna gå runt så här också efter skolan så fick jag skippa 50-tals bryn.


Ser ni skillnaden? Hon ville ha ganska breda, så jag vågade inte ta så mycket.

 

 

Hon var totalt fascinerade över resultatet!  :D Jättekul!! (Jag har tecknat i strån i brynet också.)

 

 

Idag gick inte allt lika felfritt. Hennes globlinjer gick lite längre ner (det gör det på många människor, mej också) så jag kunde inte riktigt göra en lång vinge som det skulle vara. Vingen bröts av i vecket och jag var tvungen att sudda ut och forma till. (Nej, tyvärr. Många människor kan inte riktigt passa i eyeliner med lång vinge.)

 

Ja, det var ett jox. Den där eyelinern alltså.... :S Suck... Läpparna kunde också ha blivit bättre.

 

Men basen, modelleringen och brynen fick jag jättebra kritik för! Så jag får väl trösta mej med det...

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar