Dag 23 på Makeupstudion - 40-tal

 

Idag skulle vi sminka 40-tal. Karaktäristiskt för 40-talet är eyelinern och den orangeröda båtmunnen.

 


Modellen jag hade idag blev helt snövitlik i denna sminkning! :D Jättefint. Jag fick städa upp hennes ögonbryn lite också men hon ville bevara den raka formen. Sedan har jag fyllt i dem med tecknade strån!

 

Det kanske inte ser ut som om jag lyckats så bra med denna sminkning, men tro det eller ej, jag fick riktigt fin kritik idag!!! :D Läraren sa att eyelinern var perfekt (såg bättre ut innan lösögonfransarna sattes på. Lösögonfransarna får ögonen att se klumpiga ut) och munnen sa hon också var helt perfekt. Det är första gången jag verkligen får till en så kallat PERFEKT mun!!

 

 

Att sedan basen hade blivit ett snäpp för mörkt och lösögonfransarna skulle ha vinklats uppåt mer struntar jag i just nu! :D Jag tog mej igenom alla de svåraste momenten och det är huvudsaken!! YES!!! VAD GLAD JAG ÄR. En revansch mot gårdagen...


 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar