Dag 28 på Makeupstudion

 

Idag har vi haft prov på asiatisk modell. Det gick grymt bra idag!!! :) Kanske det bästa provet av alla jag gjort.

 

Det är så roligt när man känner att det går framåt. Man kan se så stor skillnad i hela klassen nu. Alla har blivit så mycket duktigare. :D

 

 

De enda negativa läraren hade att säga om sminkningen var att påminna mej om mjuka övergångar i skuggorna... Suck.. jag tycker knappt man kan göra mjukare!! :S Men hon har ju rätt förstås, så det är bara att bita ihop och göra det bättre.


Sen kan jag ju själv se att både munnen och brynen kunde gå att bättra på och jämna till. Men vi hade tidsbrist och jag fick göra "perfekt mun" på 5 min istället för vanliga 10-15. Så då blir det som det blir... Alltid tidsbrist vid proven. :/

 



Sedan lade jag en annan makeup på henne, i vinröda toner. Men den ser ganska snarlik ut på bild, så jag vet inte riktigt om det är lönt att lägga ut. Vi hade fotograf idag också som tog bilder. Så jag lägger nog ut hennes sedan...

 

Gjorde bara en snabb, liknande makeup i rödare toner och med glans på läpparna. Bild tagen av fotograf.



anna » 2010-09-15 | 10:10:13
URL: http://cherrykisses.blogg.se/

svar: vänta va? haha jag har inte skrivit nåt om i fredags, vet inte vad du snackar om :P kankse skrev till fel?

Caro » 2010-09-15 | 12:23:21
URL: http://turbojennys.blogg.se/

Roligt att se att du kommit så långt! Går du dag eller? Vi har inte kommit i närheten av så långt som er :) Går ju som sagt kvällskursen i Göteborg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar