Praktiker

 

Nu händer många spännande grejer!!! Imorgon ska jag och några klasskompisar på praktik till Globen. Där ska det sminkas av hjärtans lust!

 

 

Igår va jag ute på praktik också och sminkade "äldre", fint festfolk i ett hotell. Inte bara jag, utan vi var typ 20 stycken som sminkade och gjorde hår. De flesta kunderna var mycket glada och tacksamma. ;) Inte alla. Men det är sånt man får leva med!

 

"Jag ser ut som skit!!" Var det en som uttryckte när hon gick från sminkavdelningen och in till håret. Där dög inte frisyrerna heller tydligen. Hm... Hur tänker en sådan människa? Säg tack istället! Tack, för att ni orkar sminka en sur kärring!!

 

Vi hade 5 min till varje person och hade inte chans att göra avancerade makeovers. Vi skulle på några korta ögonblick se vad som behövdes sminkas på varje person och prioritera det. Det var bara att damma med pudret och slänga på färgerna! (Och låtsas att man vet vad man gör.. hehe) "SÅDÄR, nu ser du skitsnygg ut!!".

 

Jag hade en dam som var mycket skeptisk till det hela. Hon satt och muttrade och puttrade under hela sminkningen och undrade vad jag skulle med alla penslar till. När hon var färdig skyndade hon ut ur rummet med champagneglaset i högsta hugg. Antagligen lättad över att ha överlevt operationen. Men efter ytterligare några minuter kom hon tillbaka och ville tacka ordentligt.

 

"Det blev riktigt fint!" Sa hon snabbt och vände på klacken. Den svarta klänningen fladdrade iväg...

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar