Nosa på de riktiga jobben...

 

Nu, mina damer och herrar, har jag något spännande att berätta!!! :D

 

Den som har följt min blogg ända från början vet att jag är ett stort fan av Åsa Östergren - en av de bästa makeup-artisterna i Sverige. Jag beundrar henne enormt och har nämnt henne flera gånger i bloggen... bl.a. HÄR där jag radar upp några av Makeupstudions mest framgångsrika f.d. elever.

 

Hon jobbar genom modellagenturen Synk Casting och har en mycket imponerande portfolio. Det är precis som henne jag vill jobba - med modefotografering!! (Se hennes blogg här.)

 

(Ett miniatyrsmakprov på hennes bilder. Finns inne på hennes portfolio.)

 

Idag gick jag och pratade med min lärare Isabell. Jag ville ha lite råd om hur jag ska gå tillväga för att få in mina händer, fötter och penslar i modebranschen.

 

"Jag skulle vilja jobba som Åsa Östergren! Precis så vill jag jobba!!!" Förklarade jag engagerat.

"Jaha! Ja, men henne känner ju jag! Jag kan fråga henne om du får komma och vara med en dag i hennes arbete och se hur hon jobbar."

"SKOJAR DU!!!!?? Det skulle jag typ kunna dö för!!" Utbrast jag (något nedtonat ;) ).

"Det kan jag göra! Jag ska fråga." Sa hon med ett leende.

 

Jag har typ dansat hela vägen hem. Jag sitter och håller hundrasjutton tummar för att hon ska säga ja! Bara tanken av att möjligheten finns ger mej lyckorus. Då förstår ni ungefär på vilken nivå mitt intresse för detta är!

 

Tänk så mycket jag skulle lära mej av att se hur hon arbetar, ställa frågor, möta människor inne i branschens kärna... lära lära lära..... få en smak av hur det är på riktigt!


Det kunde jag aldrig tro att jag skulle få nosa på denna chansen... Nu får ni se till att hålla alla era tummar för mej!! :D


Anonym » 2010-09-13 | 21:00:45
URL: http://marr0s.blogg.se/

Anonym » 2010-09-13 | 21:01:55
URL: http://marr0s.blogg.se/

:) ja visst är de. min utbildning är 6 månader. Hur lång e din? Det är privatutbildning me va?



idag hade vi vår första foto shot :) va så sjuuuukt roligt alltså! :) ska lägga upp bilder så fort vi får dom i bloggen.



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar