Garness

 

Jag har hittat nya fascinerande förebilder!! "Garness" heter bandet (duon) som består av: Två norska tvillingar.

EXTREMT musikaliska! :D

 

 

Det som är så coolt med dem är att de - utan resurser och kändisskap, med all hjälp och stöd som det innebär - lyckas prestera mästerverk i allt vad de tar sig för. Enkelt, oretuscherat, sant och magnifikt! Två helt vanliga tjejer som bara har talangen på riktigt!!!

 

 

De behärskar många instrument var, är båda låtskrivare och förträffliga sångare. De började komponera låtar vid 5 års ålder och turnerar numera runt i hela världen för att uppträda. De har äntligen börjat upptäckas av fler än jag!! *Applåd för det* (Men är dock fortfarande relativt okända utanför Norge.)

 

Jag tycker det är viktigt att uppmuntra och jobba fram riktiga talanger i musikvärlden. Det finns redan tillräckligt många talanglösa som är där ute. De bör ersättas.

 

Deras hemsida finns HÄR. Fansens hemsida HÄR.

 

Jag hittade en bakom-kulisserna-film om hur det gjorde sin första demo för några år sedan. Innan de var kända. (Lägg på minnet att de lyckas få det att låta så här bra UTAN att ens ha en riktig studio. Bara sina egna händer och stämband.) Alltså fatta!!! :D :D DET ÄR SKITIMPONERANDE!!! Och de har själva hittat på hela låten. :O

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar