Breakaway

 

Jag sitter och lyssnar igenom världens kändaste låtar - Så många jag hinner lyssna igenom. Jag analyserar sönder dem och låter dem mala.. om och om igen... Allt för att ta in och fånga upp kärnan i musiken, det som gör den så gripande och som är så lätt att tycka om och ta till sig. Hur ska en bra låt byggas upp? Hur ska den framföras? Jag lapar i mig kunskap och inspiration...

 

Min absolut största (så vitt jag vet..) förebild, vad gäller sång, är nog faktiskt Kelly Clarkson. Jag tycker hon är absolut outstanding!!!

 

 



Kellys livshistoria är mycket intressant...
Hon var duktig i skolan och kämpade hårt för höga betyg, men insåg samtidigt att det inte skulle ge henne något. Hon började försörja sig genom att jobba på olika caféer. Innan dess har hennes sångerfarenhet varit att sjunga i skolkören.
Sedan bestämde hon sig plötsligt för att försöka satsa på sången. Hon fick jobb som bakgrundssångerska och flyttade till Kalifornien. Där bodde hon i lägenhet med en kompis, men en dag brann hela lägenheten upp - med ALLT Kelly ägde. Efter det bodde hon i en bil tills hon hittade nytt ställe att bo på.
Hennes kamrat fick höra talas om Idol och tyckte Kelly skulle söka in. Hon gjorde det.... och är nu världsstjärna.

VILKEN HISTORIA!! :O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar