Filminspelning nr 2

 

Jag hann inte visa upp sminkningen jag gjorde häromdagen på en filminspelning. Det var en dam som skulle sminkas gammal. :)

 

Hon var ca. 65 år på riktigt, men regissören ville att jag skulle sminka henne 30 år äldre. KUL utmaning!! Och svår...!!

 

Här kommer före och efterbilder...

 

 

HUR har jag gjort?

 

Ganska svårt att förklara, men jag ska försöka...

 

  • Latex

Jag har först lagt latex på större ansiktspartier för att skrynkla ihop huden lite extra. Då måste man ha en speciell teknik; Sträcka ut huden så mycket man kan, lägga ett tunt lager latex och låta det torka innan man släpper taget. Testa det ska ni få se att huden blir skrynkligare!!

  • Foundation

Sedan lade jag naturligtvis en vanlig bas som jag alltid gör. Men denna gång fick den bli lite extra blek.

  • Skuggor

Lägg gärna en lite dovare/mörkare brun färg runt/under ögonen för att göra dem ihåliga. Man kan också skugga lite vid kinden, men då är det viktigt att man gör det på ett sätt som flyttar ner kindbenet och inte förhöjer (förhöjer = förskönar/föryngrar)! Tryck istället till kindbenet genom att skugga mitt på högsta punkten.

  • Rynkor

Sedan gäller det att börja fylla i rynkorna och måla dit fler! Är personen väldigt ung och rynkfri har man naturligtvis en större utmaning att få det att se realistiskt ut. Be då personen höja på ögonbrynen, le och göra allt som drar ihop huden så du kan se var de naturliga rynkorna sitter.

  • Leverfläckar

Jag har sminkat dit lite leverfläckar på ena kinden.

  • Grått hår

Använd en vit mascara för att ljusa upp ögonbryn, ögonfransar och ev. hår.

  • Överhäng vid ögon

För att få ögonen att se riktigt gamla ut ska man som sagt skugga runt ögonen, men sedan också highlighta på ögonlocket! Highlighta också lite på påsarna under ögonen. Highlighta mellan rynkorna och överallt där partier ska bukta ut eller lyftas fram.

  • Gammal och sjuk

Jag har lagt en rosaröd kajalpenna vid ögats slemhinna.

  • Läppar

Jag lade samma bleka foundation som jag använt till hela ansiktet även på läpparna. Sedan målade jag en svagt brun/rosa naturlig läppfärg bara väldigt smalt på läpparna för att få dem att se tunna ut.

 


Det ska bli kul att få se filmen på bio sedan... =)


Marre Pettersson » 2011-03-29 | 21:16:40
URL: http://marr0s.blogg.se/

Fan va snyggt jobbat alltså :)

Shara » 2011-04-03 | 11:37:40
URL: http://www.sharacreations.com

Mycket bra jobbat!!! Kul att läsa om alla dina äventyr!! Du är grym! // Shara

Christa Ajris » 2011-04-03 | 21:25:37

Tack båda två!! :D

Daniel » 2011-04-03 | 21:59:35

Det er jeg meget imponeret af! Utroligt at du kan ændre et ansigt så meget! Bra lavet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar