Native american couture

 
Indianer är fascinerande. Det har jag tyckt sedan blöjåldern - då jag för första gången såg en riktig indiansk huvudbonad med svartvita örnfjädrar och yviga kaninpälsar. (Jag är emot att döda djur för dekoration - skall poängteras! Idag är örnen fridlyst och man använder istället färgade kalkonfjädrar när man gör dessa huvudbonader.)
 
Hur som haver... Mitt hjärta är uppenbart inte det enda som klappar för indiandernas konst. Roberto Cavallis gör det också!
 
Här får ni en tillbakablick till hans "ready to wear"-kollektion sommaren 2011,
då han hade just indianerna som inspiration för sitt modeskapande.

(Ser dock ut att vara lite trassligt att ta sig i och ur dessa skapelser.)
 
 
 
 
 
Hiss: Materialen; alla fransar och nätmönster, smyckena och sist - men inte minst - de långa utsvängda byxorna.
Diss: Skorna. Gillar dem ej.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar