Dag 8 på Makeupstudion

 

Jaha... så är det.. Precis när man tycker saker och ting börjar gå bra så slås benen undan. *mutter*

 

Dagen idag har gått dåligt. Vi skulle måla svart eyeliner med vinge. Det är ju så vackert att se på!! Men svårt att måla.. :S (Iaf. om man inte har teckning- eller sminkkunskaper i ryggsäcken.)

 

Man måste vara helt fullständigt järnstadig på handen. En blinkning eller fnissning och det är kört!!! GAAhhhh!!

 

 

Jag fick ett hack i min linje och sedan skulle jag ta bort det med tops och då smetades färgen ut och det blev en stor grå fläck på ögonlocket. Färgen sätter sig som berg. Jaha.. kört!!! Basen var förstörd. :(

 

Ni förstår säkert att jag inte var så sugen på att fota mitt udda konstverk. Jag har varit på RIKTIGT uselt humör resten av denna dag.

 

suck.......... Detta blir jag tvungen att öva mycket på.

 


 

Till de godare nyheterna.


Goldwell ska ha en pressvisning den 31 aug som vår klass blivit inbjudna till. Vi ska sminka!! :D

 

Läraren sa att det egentligen är för tidigt att skicka ut oss på detta. Det är nämligen ett mycket seriöst uppdrag och Goldwell är kräsna med sina sminkningar. Men läraren ska följa med oss och se till att vi klarar det.

 

Den 4-5 sep ska vi åka och sminka för Lumene. Jag vet tyvärr inte om jag har möjlighet att vara med på detta, men det skulle vara otroligt roligt!!

 

Pepsi » 2010-08-18 | 19:45:12

Det går bättre nästa gång :) Övning ger färdighet vet du :) kraaaaaaaaaaaaaaaaaam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar