På jakt efter modefotografer


Innan utbildningen är slut måste jag ha gjort minst två fotosessioner. TFP alltså. Det har jag suttit och varit lite orolig över. Jag trodde det skulle vara svårt... är ju helt oerfaren.

 

(Det är ju viktigt att man, så här i början när man bara kan göra TFP, hittar så proffsiga som möjligt att jobba med så att man har något vettigt att lägga till i sin portfolio sedan och fort kunna börja ta betalt. Så jag försöker vara noga med att kontakta såna som verkar göra plåtningar på hög nivå.)

 

Men tro det eller ej,  det ser ut att gå bra!! :O Jag har idag kontaktat 6 st fotografer som jag tycker verkar proffsiga och alla blev intresserade. Vissa av dem ville se min portfolio och jag har ju *host* ingen. :S

 

Men en av dem har jag redan börjat planera med nu. Han vill göra en fotosession med mig och han verkar ha ganska stor erfarenhet. Yippi!!!!! :D Det är en bra början iaf.

 

Och just som jag satt och gnagde (läs funderade) över hur jag skulle hitta en modell med bra, fotogeniskt utseende sa han att jag kunde kolla igenom hans kort och välja vem som jag tyckte passade bäst, så skulle han kontakta henne.

 

Och jag har nog redan hittat en favorit (även om jag inte ens har kollat igenom en tiondel av alla hans bilder än.) Hon har ett harmoniskt utseende och är riktigt snygg! Ska be honom om att få låna denna tjej ;)


(Fotograf: Janne Säljen)

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar