t.A.T.u

 

Dagens analys.


Jag har alltid älskat Tatu's musik. Den är........ den bara är så väldigt effektfull och känslosam. Melodisk och stark.

 

Jag tycker om deras späda, rena röster till den ofta så kontrastfullt råa musiken. Tydliga teman och hooks är jag också ett fan av!!! Jag tänker ofta att deras musik är en musik jag själv skulle kunna ha skrivit. Nåja, åtminstone en inspiration! :)

 

Jag tror jag föredrar den ryska versionen av denna låt, även om den engelska är lite mer välarbetad...

 

Och för sakens skull; Den engelska versionen.

 

 

Men är det inte festligt så genomtänkt detta bandet (liksom många andra) är? Deras manager har varit äckligt smart i sina val. Den ena tjejen har skönheten, den andra rösten. (Om man ska vara lite hård och dra det till sina spetsar. Naturligtvis har de båda bägge delarna.) Relationen mellan dem var förstås påhittad för att skapa rubriker. Klassiska fultricks alltså.

 

 

Om man studerar musikvideorna noga kan man också lägga märke till hur genomtänkta de är med avseende på detta; Vem som har vad och vad som lockar ögat/örat. De filmar den vackraste tjejen mest i närbild... när de båda är på bild hänger ofta håret i ansiktet på den andra. Dessutom är det noga utstuderat i vilken vinkel kameran ska hållas för att de båda ska göra sig så bra som möjligt på bild (Vinkeln på bilden ovan är ju däremot inte den bästa.. ehh). Detta är förstås något som görs i alla musikvideor och inte bara i detta fall. Men jag tycker både det är lite skrämmande och fascinerande. Människan vet minsann hur den ska uttrycka sig för att göra bra resultat!

 

Jag undrar hur det skulle vara att vara i deras kläder... Att uppleva hur människor runtomkring arbetar med dem för att hela tiden dölja eventuella skavanker. Jobbigt för självförtroendet kan jag tänka.


Bla bla.... Nu e 're gonatt.... Zzzzzz.....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar