Dag 13 på Makeupstudion - Skönhetsmakeup


Denna dag skulle vi, liksom dagen innan, kopiera en skönhetssminkning. Jag valde att kopiera denna bild!

 

 

Innan ni synar min bild och rynkar på näsorna ska jag förklara...; ;)

 

Denna bild är väldigt retuscherad, så resultatet IRL kan naturligtvis inte bli detsamma! (Vissa människor är så naiva så de tror att man kan sminka till sig vilket utseende som helst. Det går ej! Vi har alla olika ansikten och förutsättningar.) Jag fick inte heller använda lösfransar, som tjejen på bilden har, så ögonen blev inte alls lika mandelformade och yviga. :(

 

Vi hade tidspress på en timma, så jag prioriterade vissa moment och dissa andra. Jag gjorde t.ex. inte en perfekt mun med hela konturer, som på bilden. Sen gjorde jag en egen variant på ögonskuggan, med en skarp övergång mot ögonbrynen (också pga. brist på tid :P). Jag valde att göra trend-stuk på makeupen istället.

 

Hur som helst. Här är resultatet... (Ja, jag vet att inte ögonskuggan är helt symmetrisk. Suck.)

 

(Höga kontraster på bilden, för att ni ska se färgerna.)


Men helheten var bra och jag fick bra kritik för sminkningen!

 

 

Sen var det andra gången jag la eyeliner och ni minns kanske vad jag gnällde sista gången... ;) Men tro det eller ej, idag gick det PERFEKT. Hur enkelt som helst!! :O Vet inte vad som hänt. De va nog mina nerver som styrde penseln förra gången.

 

Modellen fick verkligen riktiga alvögon! :P Jag älskar eyeliner med vinge. Så det fick hon!

 

(Vinge syns ej här. Denna bild är tagen innan eyelinern lades. Glömde bort att ta ett "blundkort" när allt var färdigt :( Men läckert va det!!)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar