Dag 14 på Makeupstudion - Brudmakeup


Denna dag hade vi prov på brudmakeup. Vi gick igenom brudmakeupen samma morgon innan provet och trebensfransar var ett helt nytt moment, så det blev minsann ett riktigt spännande prov!!! :O

 

Min modell var i lite mognare ålder denna dag. En otroligt trevlig kvinna!! Hon jobbade som statist och skulle vara i TV samma kväll, så hon sa till mej:
"Nu får du gärna göra mej fin, så jag kan se ut så här på TV."

"Eh.. JAVISST kommer du bli fin!!" Harklade jag försiktigt. Det fanns inte plats för några misstag denna dag. :S

 

Några misstag blev det inte heller!! :D Det var nog den mest lyckade dagen på hela utbildningen hittills (trots att trebensfransarna var lite kluriga att få på plats). Allt gick bara som på räls!! Jag la i princip alla skuggor vi lärt oss hittills - med focus på att ge henne vackra yviga kattögon, fyllde i hennes ögonbryn lite och gav henne en "perfekt mun" i enklare variant (tidsbrist!).

 

Hon ville att jag skulle välja alla färger och jag velade mellan att ge henne en vacker makeup i vinröd ton eller lila. Båda varianterna skulle vara mycket fint till hennes korpsvarta hår! Det blev lila.

 

(Nån mer än jag som tycker hon liknar drottning Silvia??)

 

Hon blev väldigt nöjd!! :D Men hon var ju van att bli sminkad till TV, så hon kunde säkert märka om jag gjorde något fel. Så jag blev jätteglad över berömmet.

"Ooh, om jag kunde sminka mej själv så här..."



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar