Dag 15 på Makeupstudion - Fantasi

 

Haha... detta inlägg skulle jag helst undvika att lägga ut. Men eftersom jag är en mycket trogen bloggare så gör jag det ändå! ;)

 

Idag skulle vi ha vår första fantasilektion. Vi fick leka på oss själva idag och testa alla möjliga galna sminkningar. Men jag och C valde att hellre jobba med varandra. Det var ett dåligt val (trots att vi hade kul!!). Vi fick bara halva tiden var och upptäckte ganska snart att det inte alls var tillräckligt... :(

 

Jag hade en tuff och halvgalen ide med min sminkning. Hon skulle se ut som en slags utomjordisk varelse, men med vackra, stora svarta ögon och långa ögonfransar som sliiiiiingrade sig upp i pannan på ett oredigt sätt. Hon skulle också ha en purpurröd mun med svarta blodsdroppar rinnande i centrum.

 

MEN JAG KOM BARA HALVVÄGS!! :P Och den halva vägen blev inte så jättelyckad. Ha ha!! Det är lite sådär lagom osymmetriskt och dant.

 

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser bilden. *skrattattackerna slår mig huvudstupa* Hon ser ut som en olycklig tomtenisse. Från en helt annan planet, ja...

 

 

Det blev ett klockrent fiasko! :D Och det svarta vet jag inte vad det ska föreställa. Ser mest ut som lite felplacerat skägg. hahaha... Men kul hade jag!!

 

Hon hade kunnat bli cool om jag hade övat på iden innan OCH haft tid att sminka klart den! ;) Då skulle jag vilja koppla dit några sladdar i näsan också och snygga till de svarta "sprickorna" som bara ser helt fel ut. Och förstås sminka ögonen, som jag inte hann med nu...

 

Men var bara lugn ni. Snyggare marsmänniskor på upptåg!! ;)

 


 

C sminkade mig till någon slags mysig, rosaflammig kyckling. Tyvärr hade hon minimalt med tid kvar att sminka på så hon fick inte chansen att göra något avancerat. :(

 

Oh.. hjälp. Det är verkligen inte smickrande för ens utseende att vara sminkad i gult och rosa. :O

 

 


 

Detta var lärarens fantasisminkning (som hon demade på en halvtimma):

 

 

*harkel* Vi försöker undvika att jämföra den med min, va? ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar