Dag 2 på Makeupstudion

 

Jag trivs som fisken i vattnet. Från början till slut. Från topp till då. :D

 

Idag har vi siktat in oss på torrmodellering, som är något av det roligaste jag vet (samt svåraste). Det handlar alltså om att skulptera ansiktsformer till perfektion (eller katastrof?). Göra en krokig näsa rak och en stor mun liten, osv... (fördjupar detta i nästa inlägg)

 

Nu ska ni försöka låta bli att skratta ihjäl er!!!! *hytter med fingret* Jag har gjort en extremt stark modellering på mej själv MED FLIT. Lärarna ville att vi skulle se tydligt vad som kan hända med ett ansikte. Vi skulle testa att både göra det perfekt och sedan också förfula det. Jag tog kort efter att jag testat båda :P Så det ser ut därefter...

 

Jag har "ljusat upp" (highlight) panna, käkben, brynben, näsrygg, lite över överläppen och lite på hakan. Jag har skuggat/förminskat (dustning) pannbredden, näsan, käklinjen. Och skuggat (shading) under kindbenet och typ lite över ögat tror jag...

 

(Jag är inte ordentligt sminkad i övrigt. Så titta INTE på ögonen o brynen :P Snygg min också.. hehe. Hemskt kort.)

 


 

Tog lite bilder på skolan också.. :)

 

Ryggtavlor av dagens två lärare, inne i sminkrummet.

 

Här har vi våra teorilektioner.

 

Flera av våra lärares makeup-konstverk hänger på väggarna.

 

Johan » 2010-08-12 | 00:38:12

Var kan man se bild hur det såg ut innan du började sminka? :P

Elisabeth » 2010-08-15 | 12:54:56

Läckert!



Intressant att få se lite bilder från skolan också..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar