Dag 7 på Makeupstudion

 

Idag har vi jobbat med skuggor och rouge. Det gick bra. Inte så svårt...

 

Vi skulle sminka varandras ögonlock i våra ögons kontrastfärger (läs detta inlägg). Det blev mycket skarpa färger i orange, blått och grönt.

 

 

Jag har lagt: Bas, fransmarkering, lockskugga, intensitetskugga och rouge. (Ej mascara eller fixade bryn)

 

(hehe.. nej, det kanske inte ser så vackert ut ;) Jag va TVUNGEN att sminka så här med knallgrönt. Färgerna försvinner lite i blixten också. Rougen syns ej.)

(Klasskompis på bild)

Hon tyckte det var så fint så hon gick till jobbet med det! :)

 

Och samma klasskompis gjorde en finfin skuggning på mej. Men tyvärr hann hon inte göra båda ögonen, så jag ser lite skum ut. :P

 

Ser mitt öga mer blått ut i denna sminkning?

(Jag har precis, med skräck, insett att formen på mina ögonbryn inte är perfekt. Därför skalar vi bort dem på detta kort. Mascaran tvingades jag också tvätta bort innan sminkningen *sur* hehe)



En annan i klassen blev utsatt för expriment. Skuggorna gjordes olika stora. Jadå, detta är ENORMT coolt och roligt och intressant. ;)

 



Hehe nä.. Det är klart jag förstår att ni säkert tycker dessa bilder är skittråkiga. ;) Men det är bra för mej själv att dokumentera varje dags nya moment, som sagt.

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar