Dagens modebild

 

Jag är upprörd och bottenlöst stressad.

 

Ikväll ska ett ansökningsbrev vara färdigt och inskickat till läraren. Till fredag skall nästa delrapport vara färdig och även tidsscheman och sminkkort.

 

Jag håller på att flytta dessutom och det tar all tid på eftermiddagarna. Lägenheten måste fås i ordning.

 

Och mitt i allt detta säger läraren till oss i klassen:

"Vill man gå ut med betyget professionell makeup-artist måste man öva efter skolan MINST 3 timmar."

 

HALLÅ LIKSOM????????? SKOJAR DU????? Var ska man få tag på människor som är lediga och villiga att sitta och bli sminkade varje kväll i 3 timmar? Det är inte så lätt som man tror att få tag på sånt folk. De flesta har plugg och jobb som tar upp tid och alla är trötta på kvällarna. Ingen orkar åka iväg på kvällen när de ska upp tidigt nästa morgon. Om man dessutom är nyinflyttad och inte känner så många här i sthlm är det ju rent omöjligt att hitta människor att öva på.

 

"Hur ska man göra för att hitta folk till varje dag?" Undrade vi. Det låter osannolikt att alla f.d MUA:er skulle öva så mycket.

Läraren: "Ni får väl gå ut och hänga upp lappar eller gå till affärerna och ragga människor som vill bli sminkade."

Öhh.. Och släpa med okända människor hem till ens lägenhet?? Aldrig i livet.

 

Jag är arg och upprörd. Samtidigt som jag förstår logiken i att man blir duktigare ju mer man övar. Självklart. Men det går bara inte...

 

Så vad gör man? Hm.................. Jag vill ju ha det högsta betyget. :( Snyft och snörvel...

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar