Manlig catwalk, med släng av dåtid

 

Vad sägs om en sminkning "1800-talet möter 2000-talet"? Jag lyckades övertala en ung bekant att ställa upp på detta.

 

Frisyren (om man ens kan kalla en snedkamning på 2 min en frisyr ;)) liknar den äldre generationens pojkfrisyr, men var egentligen en inspiration från en av Thom Brownes modevisningar.

 

Sminkningen var typ bara allt blandat i ett - för att öva på momenten! Det blev typ.. sotning a la Adam Lambert + "perfekt mun" och statiska ögonbryn. Allt för skojs- och övnings skull!! :D Trendsminkning.

 

 

Gillar denna svartvita bild faktiskt!!! Med en "riktig" modell och en riktig kamera så hade det blivit grymt.

 

(Åååh, vad det är synd att jag inte har en bra kamera!! :( Mutter mutter...)


elizabeth » 2010-08-28 | 23:06:06

du är riktigt bra på att göra skuggor, och jag menar det. när jag såg mig på din blogg med lila skugga var det fint gjort verkligen, men som jag skrev tidigare är det jag som inte passar till din fina sminkning. Du har en fantastisk blogg också!!!kram

Christa Ajris » 2010-08-29 | 08:18:09

Tack Elizabeth!! :) Fast skuggorna är inte helt bra än ;) men tack! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar