Gångstilar

 

Jag älskar att studera gångstilar på andra människor. Jag älskar också att studera hur folk pratar, tittar... ja, allt kroppspråk!! Men roligast är gångstilen. Jag undrar om man kan utbilda sig till gångstilscoach.. *fniss* Det skulle vara skitkul. Det fascinerar mej sååå att iaktta och analysera hur människor rör och beter sig.

 

Hur beter sig en blyg, försynt människa? Hur talar en snobb? Hur rör sig en självsäker person? Hur rör sig en osäker person som låtsas vara självsäker?

 

 

Varje gång jag går till skolan möter jag en brunett som går som en man. Hastigt. Lite hjulbent. Vaggar med överkroppen och håller ut armarna. Hon är sportigt klädd. Hon ser inte ut att ha bråttom, men ändå skyndar hon sig.

 

Idag när jag såg henne var jag så uttråkad att jag listade ut hela hennes personlighet. Antagligen är hon praktisk och inte så teoretisk. Antagligen är hon inte speciellt känslosam, men trofast och pålitlig. Duktig och effektiv, men inte särskilt observant. Handlingskraftig, men inte sympatisk. Inte kreativ, men ansvarsfull..... Skicklig på att laga mat..... Summan av kardemumman: Bra, men säkert ganska tråkig.

 

Vad bygger jag alla dessa galna teorier på? Vet inte :P Hon såg bara ut att vara sån. En känsla jag fick.

 

 

Varför skriver jag ens ner detta?? Nej, nu ska jag leta modefotografer att kontakta...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar