Träning ger färdighet

 

Sminkade två trevliga civilingenjör-tjejer idag. Bra övning för mej!! :D Varje sminkning tog lite mer än 1 timma. *pust* Jag är aaaaalldeles för långsam.

 

Är jag nöjd med dem? Nej, inte alls. hahaa.. (Men det går bättre och bättre...)

För det första glömde jag fransböjaren hemma, och det syns! Sen var det något annat som inte blev 100% heller.. Men jag säger inte vad det var, för då ser ni det kanske inte. ;)

 

Jag har inte fixat några ögonbryn.


Det som gjorts:

Foundation, pudring, "vattning", neutralisering, modellering, fransmarkering, grundskuggning, vanlig globskugga, lockskugga, suddad fransskugga, suddad droppskugga, mascara och läppglans.

 

 

(Mycket av färgerna försvinner tyvärr i blixtskenet.)

Ögonen ser ut att "gå neråt". Det beror på att inte fransböjare har använts.

 

 

Och här fick jag neutralisera ögon som fått för lite sömn...

 

Johan » 2010-08-15 | 03:39:03

Vad söta de blev :D (jag implicerar inte att de inte var det innan!) Du har stor potential. :) tacksam för att du tog bild på hur de såg ut före du sminkade

Christa » 2010-08-15 | 13:23:30

haha.. :D Tack. Men jag är som sagt inte alls nöjd :P Men det är ju bara första veckan, så man får acceptera lite felsteg. Jag ska skärpa mej!

Jukka » 2010-08-15 | 16:42:09

(Y)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar