Pepparkakshus

 

Sovdags. Men jag tänkte först lägga upp lite bild från mitt pepparkakshus! :P

 

 

Så här gick jag tillväga...

 

Först designade jag ett hus, ritade mallar och skar ut dem hur pepparkaksdegen.

 

 

Sedan klistrade jag ihop alla delarna med smält socker.

Degen blev lite pluffsig och knottrig, men vad gör det när man ändå ska dekorera över det? :)

 

Och så gjorde jag det roligaste: Dekorationen...

 

 

Snön... (florsockret)

 

 

TADA!!! Färdigt. Det tog sammanlagt 23 timmar.

 

 

① ♛` ❤ » $aara $aariioniitaa ღ Җ Noя∂aғяίkaη Җ ღ Mar✩cko ❤ϟ ♫ ♥ ☺ ♫✩★✔✖♞☢▲♛ϟ☀❥①▄ » 2010-12-26 | 04:13:57
URL: http://sarasaariioniitaa.blogg.se/

Vilken bra och intressant blogg du har :D!

Manuela » 2010-12-27 | 01:44:34
URL: http://manuelahantverkar.blogg.se/

Men oj!!

typ det finaste peppishus jag sett. Vad du kan, wow!



Christa Ajris » 2011-01-18 | 04:26:57

Tack för kommentarerna!! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar