England


Ett litet obs: Vanligtvis svarar jag på era kommentarer här i bloggen (svarar genom kommentar!). I vissa fall går jag in i era bloggar och svarar, men oftast gör jag bara det när jag har något nytt på hjärtat. Så ni inte går runt och undrar varför ni aldrig får svar.

 


 

DÅLIGA SAKER MED ENGLAND

(hehe.. förlåt min negativa attityd! ;) Jag måste bara få klaga lite och poängtera hur bra Sverige är. Men detta är bara MIN upplevelse och inte någon bevisad fakta, he he..)

 

Jag i polisuniform *host*

 

  • Hittills har jag inte sett/använt en enda cykel som har cykelstöd. IRRITERANDE!! Man måste lägga dem ner på marken så fort man stannar.
  • Vaniljsocker finns ej att få tag på (i vanlig svensk pulverform).
  • Brödet är, med lite överdrift, antingen alldeles för vitt eller också full av kärnor. Nästan lika hemskt som Danmarks bröd. Fast jag jag ogillar det inte heller direkt. Jag bara konstaterar att Sverige alltid har det bästa brödutbudet.
  • Frukosten består (åtminstone i "min" familj") av i princip luft (= mjölk och flingor). Fattar inte hur man kan bli mätt på lite mjölk och flingor!!! Tacka vet jag ordentlig svensk frukost med bröd och fil och gröt m.m.
  • Allt är gammalt och omodernt. Husen är gamla, el- vatten och gassystemen är gamla.
  • Det verkar vara lyx att ha på värme i dessa stora kalla stenhus. Familjen satte endast på elementen när temperaturen hade gått under 14 och ibland fungerade inte pannan så allt var avstängt mitt i vintern. Jag har frusit ihjäl många gånger detta år. :(
  • Kassorna i affärerna har inga rullband utan kassörskorna packar själv alla varorna i kassar och ger. Kassörskorna är dessutom hur långsamma som helst, så man får stå och köa i evigheter. (Däremot måste jag ge ett stort PLUS till vad jag kallar "självkassan" där man på egen hand kan betala och skynda vidare. Hur smidigt som helst!)
  • Köttfärsen man köper här är så grovt hackat att man sitter och tuggar på stora äckliga senor i form av tärningar. USCH!!! Dessutom har jag ibland hållit på att krossa mina tänder på benflisor som funnits med. Vad stoppar dom i sin köttfärs egentligen??? :O
  • Regn, regn, regn, regn.. Behöver jag säga mer?

 

Nu kommer jag inte på mer för stunden, även om jag vet att det finns mer jag har reagerat på. Det finns också positiva saker med England, förstås... :P

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar