Larm!!!

Off topic. Men desto viktigare!! HUR KAN SÅ ONDSKEFULLA MÄNNISKOR EXISTERA? Jag antar att jag inte ens behöver uttrycka vad jag tycker om Iran... *spy*




Nu slår hela världen larm.

En tvåbarnsmamma i Iran ska torteras till döds för ett otrohetsbrott som hon inte begått.

Läs artikeln på aftonbladet HÄR.

 

 

Nu, kära läsare, är det dags att vi agerar!! Det finns alltid något man kan göra.

Amnesty har startat en protestkampanj. Klicka in HÄR, fyll i ditt för- och efternamn och skicka protestbrevet vidare. Det tar 2 sek!

 

 


 

För er som tror ni klarar av att se har jag en passande film att tipsa om!

 

The Stoning of Soraya M

Verklighetsbaserad. Brutal.

 

(Har raderat trailern härifrån eftersom jag inte kunde lista ut hur den kunde klistras in utan att startas automatiskt - vilket var mycket irriterande :P Ni får leta upp den själva!)

 

Filmen är naturligtvis förbjuden i Iran.

Kenneth » 2010-09-07 | 23:16:44

En kvinna och tvåbarnsmamma...

En man då, som kanske är 5 barnspappa?

Män stenas också i Iran men då är du tyst.....?

DUBBELMORAL!

Christa Ajris » 2010-09-08 | 07:17:56

Nu vet jag inte om du bara gör dej dum, men jag svarar ändå. Nu var det en tvåbarnsmamma som var det aktuella problemet. Om du vill fantisera fram olika människor med problem så är du varsågod! Men jag tar upp verkliga situationer.



Det är ganska välkänt att männen i Iran har mer att säga till om än kvinnorna, det vet alla människor som är någorlunda allmänbildade och har levt sitt liv med öppnade ögon. Därför är det också mer sällan som männen stenas trots att de är oskyldiga. Bara en liten del av alla som stenas är män.



Vi får ta en sak i taget och prioritera det som är mest akut: En tvåbarnsmamma som ska stenas NÄR SOM HELST.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar