Nattbabbel

Några spontana utrop innan jag dyker i säng:

 

  • Jag vet vad jag vill bli! (förutom stylist alltså..) Jag vill bli den kvinnliga varianten av Jay Manuel. Han är inte bara makeup-artist och fotograf, han är också "photo shoot director". Och det.. det det det DET vore nått!!!!

Ni märker ju hur jag sitter och anmärker allt på alla fotografier jag hittar ;) Jag hade älskat att stå och dirigera modeller i plåtningar.

 

"Bak med axlarna! Fram med armbågarna! Vinkla in knäna! Kom ihåg lång nacke..."

"Jag vill se mer arrogans! Och intensitet i blicken."

"Nej, inga spretande fingrar!!"

"Känsla, min vän, KÄÄÄÄNSLA!! Jag vill se dej spela på lite mystik."

"Smiiiiiiiize med ögonen. Smize!! A la Tyra Banks."

"Den där kjolen har fel längd. Dina smalben ser för korta ut. Stylist, klädbyte tack!!"

"That's a wrap everyone!! That's a wrap" ;)



 


 

Läste makeupstudions nyhetsbrev och ännu en gång slog mej tanken: HUR kan man få för sig att kalla sig "Kissie"??? Finns det ens ett barnsligare namn att ta? Och hur elegant låter det på en skala? Nej. Suck och ack och ve....... :S Det enda det (ök-)namnet ger mej är en obehaglig bild av henne i kortkort, frambystande och stående på tå med läpparna plutande åt förbipasserande människor. Kissie som pussar.

 

Nä... hahahahaha... nu är det väl jag som tramsar mej. Men var fick hon det namnet ifrån egentligen?

 

Godnatt!

 

Som vanligt slänger jag in en personlig bild i denna kategori. Och som vanligt är min personliga bild en enda smetig, kornig dimma. Håll till godo! Min version av Kissie.


Detta inlägg glömdes lägga in inatt, så det kommer i efterhand.

elizabeth » 2010-08-29 | 00:40:02

gud vad lika vi är, ju mer jag läser om dig ju mer jag känner igen mig själv fast i lite äldre version;)

Christa » 2010-08-29 | 09:24:35

fniss.. hehe ;) Mycket troligt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar