Belly dancing

Igår var jag på en belly-dancing show. Ojojoj... det är vackert!! Det där vill jag kunna, insåg jag.

 

 

Så vad gör Christa Ajris i ett sådant läge? Hon går fram till dansaren och frågar artigt om hon inte kunde få en liten privatlektion. Hehe... Tro det eller ej, men det ville dansaren gärna! :D

 

"Efter showen kommer de som vill få möjlighet att lära sig dansa!" Sa den glittrande, klirrande kvinnan på scen. Jag och tre andra modiga tjejer klättrade upp med ivriga leenden på läpparna.

 

Ungefär som bambi på is, konstaterade jag besviket. Jag trodde det skulle vara lättare än det var...

 

Visst lyckas vi klämma in en modebild även i detta ämne..

 

I denna dans gäller det inte bara att böja på magen, vicka på höfterna och skaka på rumpan. Här ska man veva runt på hela kroppen!!! Man ska se ut som en visp ungefär, fast graciösare.

 

Antagligen såg jag riktigt dum ut, trots de vackra silverpaljett-beklädda sjalarna dansproffset hade svept in mej i, men visst lyckades jag ändå locka fram ett jubel från publiken till sist.

 

Det måste betyda att jag lärt mej något! *nöjd och glad*

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar