Fall 2010 Manswear

Ett axplock av några lyxmärkes mode:

 

 

Först ut är Alexander McQueen - den udda!

 

Hans collection domineras av ormskinnsmönster, gråa stickningar, svart lackdräkter och matchande huvor.

(Nej, denna stil vinner inga extrapoäng hos mina smaklökar. Däremot är den häftig för konstnärssinnet.)

 


 

Yves Saint Laurent - den stiliga!

 

Kavajer och rockar i svart, grått och brunt. Stilen är en mix av överklassigt och bondigt.

(Koftan/rocken på första bilden är en "hiss"!)

 



Calvin Klein - den vardagssnygga!

 

Svart är helt klart dominerande, men även ljusa färger och kritvitt syntes. Stilen är typ jeans och kavaj.

(Calvin Klein - alltid snygga outfits! Extra poäng får de sällsynt snygga high fashion - byxorna.)

 


 

3.1 Phillip Lim - den estetiska snobben!

 

Svart, beige, coola accessoarer och oversize-tröjor är vad som gäller här.

(Hehe.. jag gillar skorna på första bilden.)

 


 

Roberto Cavalli - den rockiga!

 

Svart med metallblå och röda inslag. Rutiga byxor, lackskor och pälskragar ser vi mycket av.

(Mitt favoritmärke när det gäller män. Jag kan knappt se mej mätt på alla outfits. Döläckert!! Hett till 1000!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar