Odödliga klassiker

Ojojojoj... Jag vet att Toto - Africa är en gammal låt. Men vissa låtar är helt enkelt odödliga... Bl.a. den! Idag råkade jag snubbla över en Toto-mapp på datorn och lyssnade igenom den.

 



Igen insåg jag: Jag älskar "Africa"!!!! Kan lyssna på den hundra gånger utan att tröttna. Introt är SÅ GRYMT. Och gitarrsolot i "Hold the line" är helt sanslöst... Ryser i hela kroppen, börjar gråta och får andningsproblem av det ;P

 

Alltså.. Speciellt på höjdpunkten, och så kommer de andra två gitarrerna in!! Den ena en ters under "melodin" och den andra en kvint (vissa toner en sext) under. Och det är precis min favoritharmoni. GAAAAAHHHHH så underbart. Dessa låtskrivare har musikaliteten i huvudet. Jag skulle vilja göra en covert på denna låt. Ska nog göra det :D

 

Jag är inte en person som håller mej till vissa artister. Jag har nästa inga favoritartister. Jag fastnar för några låtar hos varje band.... Plockar ut det bästa ;)

 

En av mina stora favoriter bland de gamla klassikerna är också "When the children cry". Det var Manne som fick mej att förälska mej i den låten. Tack! :) Den får alltid mitt hjärta att smälta. Förut kunde jag spela den på gitarr.. men nu har jag nog glömt allt. :( Äger ingen gitarr längre.

 

 

 

Men hjälp vilka frisyrer dåtidens rockstjärnor hade :O Helt klart minus.. hahaha

 


 

Jag måste börja utveckla musiken i mitt liv på allvar snart. Jag börjar bli otålmodig!! Ska jag bara sitta hemma vid pianot och skriva låtar efter låtar i hela mitt liv utan att göra något av dem?

 

Tror jag har samlat på mej runt 400-500 låtar nu. Vissa bara nedklottrade på notpapper och andra inspelade på minidiskar.

 

 

 

Men problemet är att jag inte behärskar pianot tillräckligt bra än för att spela upp dem för någon.. :S Surt.


Nu ska jag sluta prata musik.. det är nog ingen som tycker det är intressant att babblar på om detta jämt.. :P JAG KAN INTE HJÄLPA ATT JAG ÄR MUSIKFANATIKER!!!

GabLar » 2010-06-05 | 22:57:34

Toto ÄR bästa bandet.

Dom kommer ju till Köpenhamn i sommar. 20:e juli tror ja de va. Åk dit om du vill se dom. Förmodligen en av de sista konserterna dom kommer att göra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar