Patrizio di Renzo - kombination av antikvitet och galenskap

(Ja, det blev extremt mycket fotosnack idag.)

 

Patrizio di Renzo är en annan framstående fotograf med en mycket udda bildstil.

 

Kombination av anatikvitet och galenskap? (Jag ÄLSKAR bilden. Den är helt fantastisk.)

 

Ufo-inspirerad varelse från det adliga 1800-talet? Eller en utomjording i vintage-nattlinne?

Ett möte mellan forntiden och framtiden?

 

Pure poison. Vilka härliga opbesläktade mönster!

 

Hjääääälp.. så mycket fantastiska bilder han har. Jag svimmar snart. Måste sluta kolla på dem nu, för jag har annat att arbeta med idag.

 


 

Vet ni förresten att den optiska mönsterkonsten uppfanns av konstnärerna Bridget Riley och Victor Vasarely på 1960-talet (om jag minns rätt.)

Detta var något nytt för mej. Jag vet inte mycket om konst, tyvärr... Men jag ska lära mej!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar