Skit. hm...

(Har ej vett nog att ursäkta mitt språk idag... som annars hålls exemplariskt rent ;))

 

Hade "Speaking testet" i skolan igår. Tyckte allt gick perfekt... ända tills........... VILKEN FET MISS! Hoppas, hooooppas jag får ett högt betyg ändå. *suckar djupt*

 

Jag och Carolina skulle göra testet tillsammans. Vi var hemma hos Carolina innan, käkade pasta och övade under skratt och tårar. Insåg att vi utan tvekan skulle misslyckas.

 

Och där satt vi sedan, framför de två rakryggade, skräckinjagande "examinatorer". Carolina skakade som ett asplöv och jag blev nervösfnittrig. Lyckades dock hålla mej i schack.

 

Jag fick avancerade frågor om dagens politik och den globala växthuseffekten. Och jag svarade seriöst, pratade på av hjärtans lust. Tyckte jag var duktig som lyckades klämma in många avancerade ord (som jag däremot inte vet om jag använde på rätt sätt) i mitt barnaspråk.

 

Men så plötsligt, mot slutet av provet, kom en fråga som jag inte alls fick grepp om. Den var typ så här:
"Tror ni att besluten man tar förändras när man blir vuxen?"

Öh... VA??? Vad, hur, när, varför??

Jag satt som ett stort eländigt frågetecken, så där gapande ugglelikt som bara jag kan se ut. Jag försökte prata bort frågan med lite annan goja. Carolina däremot förstod frågan, men begrep inte vad jag dillade om. Hon tittade på mej och upprepade frågan.

Alltså är jag korkad eller var inte frågan väldigt märklig???

Vadå beslut? Vilka beslut?? HALLÅ????? Tack för att betyget kommer dras ner nu då!!! Hade annars hoppats på högsta. *arg, uppretad, sur, irriterad, frustrerad osv...*

 

"Du tabbade dej." Fnissade Carolina när vi gick utanför dörren.

"Tack för upplysningen! Nu fick du mej genast på bättre humör." Surade jag.

 

Jo, tack! Nu ligger det ännu mer press på mej inför tisdagens tenta.

 

(Måste ju följa traditionen att lägga ut en bild på mej i alla inläggen under kategorin "personliga inlägg". Här kommer mitt dokumenterat bästa, elegantaste hopp! *IRONISK till 1000*)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar