Dag 46 på Makeupstudion - Dragqueen

 

Idag stod Dragqueen på schemat. Det är en avancerad och svår makeup. Speciellt när man ska göra den under enorm tidspress. Samtidigt kändes den så rolig att det nästan blev en lek av hela lektionen.

 

Ögonbrynen ska vaxas in, vilket INTE var det lättaste på min modell som hade alldeles förträffligt manliga ögonbryn. Jag vet inte hur många strån jag slet bort när jag skulle trycka ut luftbubblorna ur vaxet. Stackars kille! Det kan inte ha varit skönt! :D

 

Jag fick knega och knoga med den där vaxen i lång tid och sedan blev det brått att göra resten av makeupen. Resultatet blev ändock enaslående!! ;) hahahahaha..... LOL

 

Underfransarna? Ja, jag gjorde ena sidan och läraren visade på andra. Hon tyckte jag skulle göra längre och färre strån.

 

Detta är ju knappast den makeupen man är stoltast över! :P Stressigt som det var fick man bara slänga på färgerna och dra linjerna lite hur som. Men efter en helstyling verkade modellen trivas utmärkt... *host*

 

 

Överhuvudtaget var det många skratt och tårar denna dag... En av killarna gick hem med sminket. Fick en helt ny sorts beundrarskara efter sig när han stolt och på klackar skred genom T-stationen.

 

Allesammans samlade. Smått förlamade efter vaxpåläggningen.

Ja, de två i mitten är tjejer... numera. ;)

 

Man kan trolla med smink! Bekräftat. *hammarbank i bordet*

 

Marcus Andersson Rohlin » 2010-10-22 | 21:16:17
URL: http://rabbbit.blogg.se/

Vad är det konstiga med att trivas med sminkningen? :P hahaha! Dåligt med ett påhopp efter du erkänt hur många ögonbrynsstrån du drog loss ;) hahaha

Puss på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar